Communicatie als vliegwiel van transitie

Hoe maak je meer impact? Hoe wakker je een transitie aan? En maak je wel voldoende impact als je stakeholders nog niet effectief geïnformeerd, geactiveerd en overtuigd zijn? 

Bij BBENG kijken we op een andere manier naar communicatie. We geloven namelijk dat communicatie een integraal onderdeel is voor het in gang zetten van transities. Communicatie is het vliegwiel. Voor de start van een transitie, maar ook om een transitie verder te brengen. Altijd met oog op resultaat. 

We werken in een wereld van transitie en versnelling. Van lineair naar circulair. Van afzetmarkt naar ecosysteem. Van boodschap naar dialoog. De potentie die communicatie heeft voor jouw project is daarom ook cruciaal. Het vermogen om verandering, beweging en wensen helder te communiceren ligt ten grondslag aan de verbinding. Daar gaan wij graag mee aan de slag!

 

Waarvoor je communicatie kunt inzetten

Bij BBENG werken we aan veel verschillende opdrachten, voor veel verschillende opdrachtgevers binnen de triple helix. Enkele voorbeelddiensten waar we daarbij aan werken zijn:

  • Marktonderzoeken
    Het onderzoeken van de doelmarkt, de concurrentie, verschillende trends en behoeften van de doelgroepen en/of stakeholders. Wie heeft waar behoefte aan? Zo lichten we bijvoorbeeld een ecosysteem door en komen we er achter wat het ecosysteem mist. Hier valt onder; a/b testen, interviews met stakeholders, strategievorming en tendensen optekenen met de bijbehorende uitdagingen voor de partij.
     
  • Positionering en branding
    Wat is de USP van een onderneming of entiteit? Hoe definiëren we dat? En hoe definiëren we dat zodat iedereen het begrijpt? Die waardepropositie van de entiteit moet op een begrijpelijke en aantrekkelijke manier bij de doelgroepen van een partij geladen worden. Het imago van een entiteit wordt door ons gezien als een bewerkbaar iets.
     
  • Contentcreatie
    We ontwikkelen inhoudelijke materialen zoals brochures, flyers, presentaties en sociale media in visuele en tekstuele vorm. Afhankelijk van de wensen, doelstellingen en doelgroepen adviseren we hier ook in. 
     
  • Ontwikkelen van marketingstrategie
    We ontwikkelen strategieën om diensten, informatie of producten zo goed mogelijk op de markt te brengen. Hierbij horen het doorlichten van distributiekanalen, opzetten van promotieactiviteiten en campagnes. 
     
  • Ontwikkelen van communicatiestrategie
    We ontwikkelen strategieën om specifieke boodschappen van een merk/dienst/product op de juiste positie te krijgen. Het gaat hierbij om het vergroten van merkbekendheid, creatie van positieve percepties t.a.v. jouw product of dienst en het stimuleren van conversies. Hieronder valt ook het personal branding stuk, waarbij we een persoon op bepaalde wijze profileren binnen een gekozen vak of thema.
     
  • Communitybuilding
    De beste manier van reclame is mond-tot-mond reclame, en wat is er beter dan actieve ambassadeurs die met elkaar en de buitenwereld spreken? Daarom zetten we vaak in op communitybuilding. Het gaat om het opzetten van een netwerk, om die vaker dan eens met elkaar samen te brengen en één duidelijk doel nastreven. Het faciliteren daarvan hoort bij onze diensten. 
     
  • Relatiebeheer
    We brengen partners, potentials en andere derden bij elkaar in multistakeholderprojecten met complexere vraagstukken. Onze functie hierbij is het correct samenbrengen met daarbij informatievoorziening over en weer, geschikte kennismakingen en verfrissende acties die de partijen verder helpt in de toekomst. Ook werken we aan het  opbouwen en onderhouden van relaties met bestaande klanten door ze actief aangehaakt te houden tot onze diensten met behulp van handige informatie, interessante informatie en soms zelfs gepersonaliseerde communicatie. 
     
  • Evenementenorganisatie
    We organiseren evenementen en/of seminars om de naamsbekendheid en de perceptie t.o.v. een partij te verbeteren of te versterken. Daarbij hoort natuurlijk naast het inhoudelijke programma ook de afstemming qua uitnodigingen en inschattingen van andere evenementgerelateerde onderdelen. 
     
  • Kritische blik
    Naast de grotere projecten of diensten die we hierboven schetsen hebben we natuurlijk ook een mening en een kritische blik op communicatie, marketing, vormgeving en copywriting. Daarom kijken we graag met je mee naar je presentatie, naar je manier van schrijven of naar je idee over informatievoorziening. In deze kritische blik nemen we altijd de positionering en gewenste profilering van jouw organisatie mee. Wij zijn namelijk verantwoordelijk voor het bewaken van de huisstijl en het bouwen van een correcte identiteit. Dus twijfel je? Klop bij ons aan!
     
  • En nog veel meer
    Allemaal met oog op verbinding van de juiste doelgroepen. Staat jouw gewenste communicatievraagstuk er niet tussen? Dan ben je ook meer dan welkom om eens een kop koffie te drinken met ons! Geen rol, project, taal, vorm of stakeholder is ons vreemd. Binnen alle projecten gaan we op zoek naar de juiste vorm, en zoeken we naar verbinding met de juiste doelgroepen. Altijd in overleg met, vóór en dóór de mensen die worden door transitie of hun steentje kunnen bijdragen.

 

360° blik op verandering

Stilzitten is geen optie. De problemen van vandaag en morgen vragen nú om actie. We zijn bij BBENG daarom altijd in beweging, met een 360ºblik. Dat betekent dat we vanuit meerdere invalshoeken, vanuit meerdere disciplines en meerdere expertises kijken naar wat er nodig is om een project in beweging te krijgen. Om de vraag 'hoe kan het wel?' te beantwoorden. 

Vanuit de gezamenlijke kracht van business development, financiering, subsidies, marketing, communicatie en programma's leggen wij de verbindingen die er nog niet gelegd zijn. We denken bewust anders, zijn toegewijd, kritisch op doelen en gaan vervolgens over tot actie. Voor meetbare, zichtbare en duurzame impact. 

Anna Vellinga

Out of the box en dynamiek horen bij Anna, of andersom. Nooit twee keer hetzelfde doen en houdt zich altijd actief bezig met originaliteit. Ondernemend en creatief passen bij elkaar, in organisatie en communicatie. Zo bouwt Anna aan communities. Hoe kunnen we voortdurend nieuwe indruk maken met soms beperkte middelen? Daarvoor moet je bij Anna zijn. 

Meer over Anna
Anna Vellinga

Nienke Hulzebos

Samen in de materie duiken, impact realiseren met een gedegen plan en daarbij net even anders naar dingen kijken passen bij Nienke. Zowel strategisch als uitvoerend is ze sterk. Van een veelomvattend vraagstuk tot het uitwerken van een social post, het liefst doet ze geen dag hetzelfde.

Meer over Nienke
Nienke Hulzebos

Ellemieke Kavsek

De creative van het team. Vol creativiteit en gevoel voor design weet Ellemieke te vangen wat je beschrijft, om het vervolgens om te kunnen zetten in een visuele vertaling voor de doelgroep die je in gedachten hebt. Foto, video, vormgeving of andere content? Geen probleem. Je krijgt hoe dan ook te horen van ons!

Meer over Ellemieke
Ellemieke Kavsek

Rob Hölscher

Strategische denker en doener. Communicatievraagstukken uitpluizen als ze lastig zijn? Graag. En wanneer ze politiek-bestuurlijk gevoelig liggen? Nog grager. Scherpe positionering worden stapsgewijs en nuchter verwerkt.

Meer over Rob
Rob Holscher

Weten wat wij voor je kunnen betekenen?

Rob Hölscher BBENG Communicatiespecialist

Rob gaat graag met je in gesprek!